top of page

הבוקר ליוויתי את הילדים שלי לבית הספר. עוד שבועיים שנת הלימודים מסתיימת וכמו בכל בוקר דיברנו, צחקנו, חיפשנו ארנבים בין השיחים.

כשהתקרבנו לכניסה, באו לקראתם כמה חברים. תוך שניות הם נבלעו בתוך החבורה, נופפו לי לשלום והלכו.


הסתכלתי עליהם וחשבתי על התהליך שעברו. מילדים חדשים במדינה זרה, מבולבלים, לא יודעים את השפה הפכו להיות בטוחים בעצמם, חלק מחבורה, מצאו את מקומם.

זה היה רק עניין של זמן.

כמה פעמים שמעתי את המשפט הזה בשנה האחרונה. ידעתי אותו, אבל ללב היה קשה לקבל.

כהורה, כל כך קשה לראות את הילד שלך מתמודד עם קושי. קשה לך להתמודד עם הקושי.

קשה להיות בתהליך. לחכות לתוצאה.


״כמה זמן זה יקח?״ זאת אחת השאלות העיקריות של הורים שבאים להדרכה. אני כל כך מבינה אותם. הרי הם הגיעו להדרכה כדי לשנות, להיטיב. הם שואפים ומייחלים למציאות אחרת.

הם מחכים לו לשינוי, אפילו קצת חסרי סבלנות. שיקרה כבר.

העניין הוא שלכל אחד מאיתנו, מבוגרים וילדים, התנהגות וקצב משלו. יש את אלה שמתמודדים טוב יותר עם שינויים, ואלה שפחות. יש סבלניים ויש עקשנים. התהליך עם כל אחד שונה. ועל אף העובדה שאנחנו, ההורים מאד רוצים לתקן, לשפר, לעזור, אי אפשר לזרז את הזמן. לא ניתן להאיץ את התהליך.


״ס ב ל נ ו ת״ אנחנו מלמדים את הילדים הצעירים. הרבה פעמים אני מרגישה שגם אנחנו ההורים צריכים להשתפר בזה. סבלנות לזמן שנדרש, לשינוי שקורה בצעדים קטנים. להיות הורה זאת ריצה למרחקים ארוכים. התוצאה לא מתקבלת 10 שניות לאחר הזינוק.

כדי לעזור לעצמנו ולילדים שלנו אנחנו צריכים:

1. להבין שאנחנו בתוך תהליך ותהליך לוקח זמן. יש בו עליות ומורדות והוא דורש מחויבות. לא להישבר אחרי הנפילה הראשונה להמשיך ולהיות עקביים

2. לא להשוות - כל אחד מאיתנו מתחיל את התהליך בנקודה שונה וזמן ההתקדמות שונה. השוואות לאחרים לא עוזרות. הסתכלות על ההתקדמות שלי בהחלט כן!

3. להאמין ולעודד- אותי, את הילד שלי. כולנו צריכים עידוד בייחוד כשמדובר בתהליך שאורך זמן. למצוא מחדש את הכוחות שלנו ולהאמין בתוצאה שתבוא, גם אם נדמה שהזמן ארוך ממה שקיווינו.


חופשת הקיץ תיכף מגיעה וכולם סביבי ממלמלים ״איך שהזמן טס״. מצחיק איך הוא אף פעם לא מתנהג כמו שאנחנו רוצים. ואולי אלה אנחנו שצריכים לחיות עם הזמן קצת יותר בשלום? לתת לו באמת לעשות את שלו?


שיהיה לכולנו קיץ מהנה וכל מי שמתמודד עם שינויים או מעברים בקיץ הזה ובכלל, אני מזמינה אתכם

ליצור איתי קשר ולהתייעץ. מאמינה שאוכל לעזור.



Photo by Estée Janssens on Unsplash


bottom of page