top of page

וידוי של מדריכת הורים

יש לי וידוי: הדרכת הורים זה קשה.

שיהיה ברור, אני מאוד אוהבת את המקצוע שלי ומאמינה בו עד עמקי נשמתי, אוהבת את האנשים איתם אני עובדת, ומסירה את הכובע בפני כל הורה. אני יודעת כמה הוא או היא משקיעים בילדים שלהם, על אחת כמה וכמה בתקופה האחרונה כשכל הגבולות מתערבבים.

ועדיין, הורים רבים מתמודדים עם קשיים ולא פונים להדרכה.

למה?

באופן אישי, אני מאמינה שיש לכך כמה סיבות:

  1. חשיבה לטווח קצר - בעולם בו הכל קורה כאן ועכשיו, כשאפשר לקבל תשובה מגוגל על כל נושא תוך מספר שניות, קשה להתחייב לתהליך. אני רוצה פתרון מהיר. זה נכון לתקלה במחשב או לילד בוכה.

לעומת זאת, תהליך הדרכה דורש חשיבה לטווח ארוך. זה קשה, אבל שווה.

במובן הזה הדרכת הורים תמיד הזכירה לי דיאטה: נדמה שקל יותר לבחור בדיאטה קשוחה בעזרתה אגיע במהירות למשקל היעד, אבל ניסיון החיים לימד אותי שדי מהר אעלה את המשקל חזרה. לכן, אולי כדאי לעבור לדיאטה מאוזנת ולאורח חיים בריא ולהגדיל את הסיכוי לשמירה על המשקל והבריאות?


2. הכל או כלום - מערכת הציפיות שלי יוצרת תמונה אידיאלית של איך אהיה כהורה, איך ילדים אמורים להתנהג ומה תפקיד בן/בת הזוג. הדרכה היא תהליך ולא תמיד היא מתקדמת בדיוק לפי הציפיות. אם אחפש רק את התוצאה המושלמת אפספס את ההתקדמות שמעידה על תהליך: את העובדה שכמות הריבים ירדה, שארוחות הערב נעימות יותר או שהילדים משתפים פעולה ביניהם.


3. לוח זמנים עמוס - ג׳ינגול תמידי בין כל המשימות מקשה להתפנות פיזית ורגשית לתהליך, תמיד יהיה משהו יותר חשוב בסדרי העדיפויות.


4. חסרה מערכת תמיכה - להיות הורה זה להיות חשוף לביקורת, נדמה שלכל אחד יש מה להגיד על הדרך בה אני בוחרת לגדל את ילדי. גם אם קיבלתי החלטה ללכת לתהליך כלשהו, קשה להתחייב אליו כשהסביבה יוצרת כל כך הרבה ספקות.


אז למה או למי בעצם אני כותבת את הפוסט הזה?

הפוסט הזה מיועד אליכם, הורים שבוחרים אחרת. שרוצים לשפר, לשנות.

אתם שיודעים שזה לא קל להחליט שהולכים להדרכה, בוודאי לא בתקופה המשוגעת שאנו חיים בה.

אתם שלמרות הקושי, תהיו מחוייבים לכל אורך הדרך.

גם אני.


בדיוק בשבילכם יצרתי חבילת ליווי והדרכה ייחודית כדי שתדעו שעם כל הקשיים, אתם לא לבד. אני איתכם לכל אורך הדרך.

בואו נקבע פגישה ונתחיל את ההדרכה שמתאימה למשפחה שלכם.





bottom of page