top of page

מה ילדים רוצים באמת?

חזרנו לא מזמן מסופ״ש משפחתי. היה פשוט נפלא! שלושה ימים מלאי חוויות: הפלגנו בספינה בין איים, הילדים יצאו למסע דיג (וחזרו עם שלל), טיילנו ביערות וראינו חיות בר כל כך קרוב אלינו.

אפשר רק לנחש כמה סיפורים כל אחד אסף לעצמו כדי לחלוק עם החברים.

בבוקר, בעודה מתארגנת לביה״ס, היא אמרה לי: ״בכל תחילת שבוע, המורה שואלת אותנו מה עשינו בסופ״ש. היה לי כל כך כיף, את יודעת מה אני הולכת לספר?״

בראש כבר הרצתי מחדש את כל חוויות הסופ״ש ותהיתי אם תבחר לספר על השיט בסירה או על הבמבי שראינו מחלון הבית.

״אני הולכת לספר שהיה לי הכי כיף כשרקדתי עם אמא!״

באמת?!

כמעט שכחתי שעשינו את זה.

כמה דקות של ריקוד איתי שוות יותר מבמבי?


כהורה, אני מוצאת את עצמי מתכננת פעילויות, בוודאי כשמדובר בזמן חופשה. לצבור חוויות, לייצר התנסויות חדשות. שלא ישעמם. להם ולי. אבל אחת לכמה זמן, משפטים כאלה, רגעים כמו הבוקר, מזכירים לי מה הילדים שלי רוצים באמת: זמן עם ההורים.


״זמן איכות״ הוא אחד המושגים השכיחים כשמדובר בהדרכת הורים. כמעט כל הורה שאני מכירה יודע שהילד שלו זקוק לזה. לא פעם עולה שאלת התוכן: ״אולי אקח אותו לסרט וגלידה״,״נירשם לחוג יחד״, ״נלך לגינה ואז נאכל פיצה״. ״זה יהיה כיף לא?״

כל הרעיונות האלה הם נפלאים אבל בהמשך לתזכורת שקיבלתי מהבת שלי, זמן איכות אמיתי הוא פשוט, קטן ללא הפקות מיוחדות. הוא רק דורש ממני שני דברים: להיות נוכחת באותו רגע וליהנות ממנו. ליהנות מהקשר.


כששיחזרתי את הריקוד שלנו, הבנתי מה עשה את הרגע הזה למוצלח:

  1. ייחודיות - היינו רק היא ואני. זאת לא הפעם הראשונה כמובן, למען האמת אני נמצאת לא מעט איתה אבל הפעם היינו ללא הפרעות, בלי התערבויות. לא היה טלפון שצילצל או מישהו מהצד ששאל שאלות. יכולנו להסתכל אחת לשניה בעיניים ופשוט להיות.

  2. פניות - הראש שלי היה פנוי. לא חשבתי על הלו״ז או על המטלות שאני צריכה לבצע. בשגרת החיים יש לי זמן עם הילדים, אבל בד״כ אנחנו בדרך לחוג, בהמתנה שאחד מהם יסיים, במחשבה מה נכין לארוחת ערב או מתי היום יסתיים. הפעם, הראש היה נקי.

  3. הנאה - פשוט היה לנו כיף. לשתינו. חיברנו תנועות, הקשבנו למוסיקה, צחקנו כשהתבלבלנו. שמחנו כשהצליח.


ילדים מודדים מעשים, התנהגות. הזמן המשותף שלנו הוא אחת הדרכים בהם אני יכולה להראות לכל אחד מהם עד כמה הוא או היא חשובים לי ועד כמה אני אוהבת אותם. הם לא מבקשים הרבה, רק את הזמן והנוכחות שלי. הבקשה הזאת נכונה לכל גיל, קטנטנים ומתבגרים. הצורך קיים, תמיד.


רגע לפני עוד חג והזמן המשפחתי שהוא מאפשר, מציעה לכם למצוא את הרגעים הקטנים בהם פשוט אפשר להיות עם כל אחד מהילדים וליהנות מהם.

ומי שמעוניין להמשיך ולשאול לגבי זמן איכות, המשמעות שלו עבור הילדים ואיך עושים את זה, אני כאן בשבילכם, מוזמנים ליצור איתי קשר




Photo by Josh Willink from Pexels



bottom of page